Algemene voorwaarden
Algemene voorwaarden van Bak-Kus B.V. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten van Bak-Kus B.V.
Voorschriften voor de klant
Na het aangaan van een abonnement zullen wij bij de eerste reiniging zelf de stickers op uw container aanbrengen zodat ze goed herkenbaar zijn voor onze chauffeurs. Zijn uw stickers beschadigd of heeft u nieuwe containers ontvangen? Bel of mail dan met onze klantenservice. U ontvangt dan zo spoedig mogelijk nieuwe stickers
De reiniging van de containers vindt niet op een vast tijdstip plaats. Bak-Kus B.V. reinigt dagelijks tussen 10:00 uur en 19:00 uur. Tot die tijd dient u uw container aan de straatkant te laten staan. Bak-Kus B.V. werkt met een track & trace systeem. Een dag voor uw reiniging ontvangt u een herinneringsmail. Op de dag van reiniging ontvangt u een mail wanneer uw container is gereinigd. Hierna kunt u de container weer van de straat halen.
Houdt u er rekening mee dat wij enkel lege containers kunnen reinigen maar dat wij de container niet legen. Indien uw container niet leeg is kunnen wij de container niet reinigen. Ook vervuilde containers kunnen wij niet reinigen. Op basis van de milieuwetgeving mag u geen vet of bakolie, alsmede uitwerpselen van dieren los in uw container werpen. Ook dit soort vervuilde containers mogen wij helaas niet reinigen.
Container niet gereinigd door overmacht?
Is uw container niet gereinigd door een uitgevallen vuilniswagen, neem dan spoedig contact met ons op. De inhaaldagen van een uitgevallen vuilniswagen worden niet online gedeeld. U dient zelf door te geven aan ons wanneer de container bij u wordt ingehaald. We zullen uw container dan opnieuw inplannen.
Bij sneeuwval en vorst is het voor ons niet mogelijk om de containers te reinigen i.v.m. de verkeersveiligheid. Wanneer uw container in dit geval niet gereinigd is ontvangt u van ons één credit. Deze credits worden in ons systeem voor u bijgehouden. Op het moment van uitschrijving of wanneer uw abonnement afloopt worden de credit reinigingen alsnog voor u uitgevoerd. Stel uw abonnement loopt op 31 mei af en u heeft nog één credit dan reinigen wij de containers tot en met 30 juni van dat jaar.
Adreswijziging
Bent u verhuisd, dan dient u dat aan ons te melden zodat wij u kunnen blijven dienen. Stuur uw nieuwe adresgegevens, uw oude adresgegevens en de verhuisdatum per naar ons toe, klantenservice@bak-kus.nl . U ontvangt altijd een schriftelijke bevestiging van uw adreswijziging. Het (opnieuw) plannen van uw nieuwe adres tot 10 werkdagen duren. Hierdoor kan het voorkomen dat wij in de tussenliggende periode geen reinigingsdiensten aan u kunnen aanbieden. Daarom is het belangrijk dat u vóórdat u daadwerkelijk verhuist ons in kennis stelt van uw nieuwe adres en de datum waarop u zult verhuizen.
Betalingen
Bak-Kus werkt enkel en alleen met automatische incasso’s. Bij het aangaan van een abonnement geeft u toestemming voor de automatische incasso. In bijna alle gevallen incasseren wij de abonnementsgelden rond de 5e dag van de maand. Alleen wanneer u zich later dan de 5e dag van een maand heeft ingeschreven kan het zijn dat de incasso hier vanaf wijkt.
Wijzigt uw bankrekeningnummer geef dit dan tijdig aan ons door. Doet u dat niet en kunnen wij daardoor het abonnementsgeld niet tijdig incasseren, dan kunnen wij administratiekosten bij u in rekening brengen. Deze kosten bedragen per mislukte automatische incasso €7,50. Dit geldt ook in het geval de automatische incasso mislukt doordat u onvoldoende saldo op uw rekening heeft.
De afgesproken betalingstermijnen waarop de automatische incasso’s plaats vinden zijn fatale termijnen. Bij niet tijdige betaling bent u daarom van rechtswege in verzuim. Bak-Kus B.V. stelt u echter dan alsnog in de gelegenheid om binnen twee weken aan uw betalingsverplichting te voldoen. Na deze periode is Bak-Kus B.V. gerechtigd om wettelijke rente en in redelijkheid gemaakte buitengerechtelijke kosten, waaronder mede begrepen de daadwerkelijk door Bak-Kus B.V. gemaakte proceskosten, in rekening te brengen. Voor iedere herinnering en/of aanmaning die wij aan u zouden moeten toezenden, brengen wij een extra bedrag van €7,50 als administratiekosten bij u in rekening.
Indien u, ondanks daartoe in de gelegenheid te zijn gesteld, in gebreke blijft en niet betaald is Bak-Kus B.V. gerechtigd rechtsmaatregelen te nemen en kan Bak-Kus B.V. dit abonnement opzeggen.
Bak-Kus B.V. is gerechtigd om jaarlijks haar tarieven aan te passen. Indien er sprake is van een tariefsverhoging heeft u het recht om uw abonnement vanaf de datum waarop de prijswijziging inwerking treed op te zeggen.
Opzegging van de overeenkomst en de bedenktermijn
Gerekend vanaf de datum waarop u het abonnement met Bak-Kus B.V. bent aangegaan heeft u het recht om binnen veertien dagen, zonder opgave van reden, het abonnement te beëindigen.
Een niet tijdens de bedenktermijn op een geldige wijze opgezegde abonnement is voor de duur van één jaar. Na dit jaar wordt het abonnement steeds stilzwijgend voortgezet met de termijn van één jaar, waarbij het abonnement door beide partijen steeds opzegbaar is met inachtneming van een opzegtermijn van 30 dagen. De overeenkomst wordt dan op eerste dag van de volgende maand beëindigd. Openstaande credits zullen dan uiteraard aan u worden terug betaald.
Een opzegging dient per email te geschieden. De datum waarop de opzeggingsbrief door Bak-Kus B.V. ontvangen is geldt als de datum van opzegging. De opzeggingsbrief moet worden verstuurd naar het volgende adres: klantenservice@bak-kus.nl . Vermeld in uw opzeggingsbrief tenminste uw naam, adres en telefoonnummer. U ontvangt altijd een bevestiging van uw opzegging.
Indien na de opzegging blijkt dat u door voor de door Bak-Kus B.V. aan u verleende diensten niet betaald heeft, dan blijft u betalingsverplichting daaromtrent bestaan en vervalt dus niet vanwege de opzegging van het abonnement.
Aansprakelijkheid
Uiteraard bieden wij onze diensten met uiterste zorg aan en doen wij er alles aan dat u, noch anderen enige schade lijden. Maar wanneer dat ondanks onze zorg wel het geval is, dan zijn wij niet aansprakelijk voor de schade welke u eventueel als gevolg van de uitvoering en/of levering van onze diensten zou lijden. U stelt Bak-Kus B.V. hierbij vrij van iedere vorm van vergoeding van enige schade.
Voor zover Bak-Kus B.V. ondanks de bepaling zoals bedoeld in het vorige artikel door de rechter aansprakelijk zou worden gehouden voor enige vorm van schade, dan is de aansprakelijkheid van Bak-Kus B.V. beperkt tot de factuurwaarde van de geldende abonnementsperiode met een maximumperiode van het bedrag gelijk aan het abonnementsgeld voor de duur van één jaar.
Klachtenregeling
Bent u niet tevreden of denkt u een vordering te hebben op Bak-Kus B.V., dan kunt u een klacht indienen zodat wij onze dienstverlening kunnen verbeteren. De klacht dient u schriftelijk of per email bij ons in te dienen bij onze afdelingen klantenservice.
Heeft u een opmerking of een tip dan vernemen wij dit graag van u. Gelieve dit per mail aan ons te laten weten, wij zullen binnen 5 werkdagen bij u terugkomen. Dient u een klacht in dan wordt uw klacht binnen 10 dagen onderzocht en afgehandeld. Wanneer u terecht een klacht indient kunnen wij u compensatie aanbieden. Wij vragen u wel ons eerst de gelegenheid te bieden een klacht te onderzoeken alvorens u rechtsmaatregelen jegens Bak-Kus start. Proceskosten komen voor uw eigen rekening.
Slotbepaling
Voor zover enige bepaling van deze algemene voorwaarden door de rechter nietig en/of niet bindend dan wel anderszins buiten toepassing wordt verklaard, dan hebben wij afgesproken dat alle overige bepalingen wel blijven gelden en de rechtsverhouding tussen Bak-Kus B.V. en u bepalen.
Uw rechtsverhouding en het abonnement wordt beheerst door het Nederlands recht.
Hier ziet u de kaart van Etten-Leur. De wijken zijn weergegeven met verschillende kleuren. Door op de kleur te klikken waar uw straat zich bevindt krijgt u alle reinigingsdata te zien van dit jaar. De data vallen altijd gelijk met de ledigingen van uw gemeente. Is dit niet het geval? Neem dan contact met ons op.